نحوه از بین بردن تار شدگی چراغ های جلو(علل و پیشگیری)

1401/8/15
یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی که رانندگان می‌توانند هنگام رانندگی در هوای بد یا در شب انجام دهند، اطمینان از سالم بودن چراغ‌های جلو است. رانندگی با چراغ های تار خطر تصادفات جاده ای را افزایش می دهد.

یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی که رانندگان می‌توانند هنگام رانندگی در هوای بد یا در شب انجام دهند، اطمینان از سالم بودن چراغ‌های جلو است. رانندگی با چراغ های تار خطر تصادفات جاده ای را افزایش می دهد. حفظ چراغ های جلو در شرایط هوایی نامناسب مهم تر از جایگزینی لامپ های سوخته است.

چراغ‌های جلوی شما می‌توانند با حضور بخار آب در آنها، آسیب ببینند. نگران نباشید. ما به اقدامات پیشگیرانه و نحوه حذف مه از چراغ های جلو خواهیم پرداخت. اما اول، چرا چراغ های جلو مه آلود می شوند؟

تفاوت چراغ سالم و چراغ مه گرفته

علت مه آلود شدن چراغ های جلو چیست؟

چراغ های جلوی مه آلود، خطر تصادفات جاده ای را به دلیل اختلال دید در شب و رانندگی در شرایط بد آب و هوایی افزایش می دهد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است چراغ های جلوی مه آلود داشته باشید.

  • جاده های بد

هنگام سفر در جاده‌های بد، لاستیک‌های خودروهای جلویی ممکن است سنگ‌ریزه یا زباله‌های جاده را به سمت شما پرت کنند و باعث شوند که شیشه پلی کربنات روی چراغ‌های جلو ترک بردارند. سنگ های کوچک می توانند باعث ایجاد فرورفتگی یا گودال روی لنزها شوند.

  • اکسیداسیون

اکسیداسیون به این دلیل رخ می دهد که شیشه پلی کربنات چراغ های جلو در معرض هوای محیط قرار می گیرد. با گذشت زمان، شیشه های چراغ به دلیل تابش مستقیم UV، ترک های میکروسکوپی برداشته که منجر به مه آلود شدن چراغ جلو می شود.

  • بخار آب

رطوبت موجود در هوا باعث ایجاد بخار در داخل چراغ های جلو می شود. اگر این اتفاق بیفتد، بخار آب داخل چراغ‌های جلو، نوری را که از عدسی پلی کربنات چراغ جلو می‌آید پخش می‌کند و دید را تار می‌کند.

  • خاک و مواد شیمیایی

خودروسازان چراغ های جلو را با برخی مواد شیمیایی تولید می کنند. با گذشت زمان، چراغ های جلو لایه نازکی از مواد شیمیایی و کثیف را ایجاد می کنند. نتیجه این لایه نازک، یک چراغ جلو مه آلوداست که همیشه روشنایی چراغ ها را مختل می کند.

بیایید ببینیم چگونه چراغ‌های جلوی مه‌آلود را در خانه تمیز کنیم تا در هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی کرده باشیم.

تمیز کردن چراغ‌های جلوی مه‌آلود بسیار ساده و آسان است و نیازی به وسایل تمیزکننده زیادی ندارد. شما به یکی از بهترین محصولات برای تمیز کردن چراغ های مه آلود در یک فروشگاه لوازم خودرو نیاز دارید.

محصولاتی با نام‌های «ترمیم لنز چراغ‌های جلو» یا «کیت بازسازی چراغ‌های جلو» را جستجو کنید.

همچنین می توانید از پاک کننده های خانگی مانند جوش شیرین، سرکه و خمیر دندان استفاده کنید. این مواد پاک کننده به اندازه کافی موثر هستند تا چراغ های جلوی مه آلود را تمیز کنند. بنابراین، اگر می‌پرسید چگونه چراغ‌های مه‌آلود را با سرکه یا هر ماده تمیزکننده خانگی یا تجاری تمیز کنید، تا انتهای این مقاله با ما بمانید.

موارد مورد نیاز:

• جوش شیرین یا خمیر دندان

• دستکش لاتکس

• حوله ها یا پارچه های پارچه ای تمیز

• یک برس موی نرم

• ابزاری جهت آبکشی

• پاک کننده ملایم

 

مرحله 1: سطح مه آلود را تمیز کنید

سطح چراغ جلو را کاملا تمیز کنید. برای انجام این کار، یک پاک کننده ملایم روی سطح اسپری کنید و هرگونه حشرات مرده، ذرات، کثیفی یا آشغال را از چراغ جلو پاک کنید. پس از آن، سطح را با یک حوله خشک تمیز کنید تا مطمئن شوید که رطوبت روی سطح باقی نمانده است.

مرحله 2: ترمیم کننده چراغ جلو را روی سطح مه آلود بمالید

به آرامی ترمیم کننده چراغ جلو را روی سطح کار قرار دهید. این می تواند خمیر دندان، جوش شیرین یا یک محصول تجاری ترمیم لنز چراغ جلو باشد. اگر با جوش شیرین کار می کنید، آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. پس از مالیدن ترمیم کننده، اجازه دهید روی سطح بماند و خشک شود.

مرحله 3: پاک کننده را تمیز کنید

پاک کننده روی چراغ جلو را با احتیاط با حرکت دایره ای تمیز کنید. تمیز کردن چراغ های جلو با یک پاک کننده بسیار آسان تر خواهد بود. سریع متوجه خواهید شد که مه آلودی چراغ از بین می رود.

مرحله 4: پاک کننده سرسخت را پاک کنید

با استفاده از یک حوله یا پارچه تمیز، هر پاک کننده سرسختی را از روی چراغ پاک کنید. پس از آن، سطح را با یک حوله تمیز جلا دهید تا خشک شود. در نهایت اسپری پاک کننده را بر روی چراغ پاشیده و بگذارید به طور طبیعی زیر نور خورشید خشک شود.

حذف مه از چراغ جلو به همین سادگی است. با این حال، استفاده از بهترین محصول برای تمیز کردن چراغ‌های مه‌آلود مؤثرتر از محصولات خانگی خواهد بود.

 

 

چگونه از مه آلود شدن چراغ های جلو جلوگیری کنیم!

ما دلایل و نحوه خلاص شدن از شر مه چراغ جلو را دیده ایم. حال، بیایید ببینیم چگونه از مه آلود شدن چراغ های جلو جلوگیری کنیم.

در حالی که راه‌های زیادی برای جلوگیری از مه‌آلود شدن چراغ‌های جلو وجود دارد، هنگام اعمال هر گونه اقدامات پیشگیرانه باید محتاط باشید. برای مثال، می‌توانید با استفاده از پولیش بر روی چراغ ها، پارک کردن خودرو در گاراژ، اطمینان از اینکه نور مستقیم UV خورشید به آن برخورد نمی‌کند و شستن چراغ‌های جلو، از مه‌گرفتگی چراغ‌های جلوگیری کنید.

با این حال، هنگام پولیش چراغ جلو باید مراقب باشید تا از پولیش کشیدن زیاد و از بین بردن لایه شفاف روی چراغ جلوگیری کنید. اگر ترجیح می دهید چراغ های جلو را بشویید، سعی کنید آنها را هر سه ماه یکبار با صابون بشویید. این به پاکسازی ذرات ایجاد کننده مه در وهله اول کمک می کند.

سوالات متداول

  • آیا خمیر دندان واقعاً چراغ های مه آلود را تمیز می کند؟

در حالی که خمیردندان یک راه حل معمولی برای تمیز کردن چراغ های مه آلود است، اما در طولانی مدت موثر نیست. بنابراین، اگر می خواهید تمیز کردن کامل را روی چراغ جلوی مه آلود انجام دهید، خمیر دندان مناسب شما نیست. در عوض، یک کیت ترمیم چراغ های جلوی تجاری تهیه کنید.

  • از چه وسایل خانگی می توانم برای تمیز کردن چراغ های جلو استفاده کنم؟

اگرچه، برخی از آنها در دراز مدت کمتر موثر هستند، اما مواد پاک کننده چراغ های جلو خانگی عبارتند از جوش شیرین، سرکه، خمیر دندان و مایع ظرفشویی یا صابون.

  • آیا کوکاکولا لنزهای چراغ جلو را تمیز می کند؟

اگر نمی‌دانید که آیا می‌توان لنز چراغ جلو را با کوکای معمولی که هر روز بعد از ظهر هنگام ناهار می‌خورید روشن کرد، می‌توانید از آن به عنوان پاک‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کنید. کوکاکولا حاوی اسید فسفریک است که یک پاک کننده خوب است.

کلمه پایانی

در حالی که یادگیری نحوه حذف تاری (پولیش زدن) از چراغ های جلو ضروری است، استفاده از اقدامات احتیاطی هنگام سنباده زدن سطح پلی کربنات چراغ های جلو اهمیت بیشتری دارد. با این حال، ممکن است آسیب هایی ایجاد کنید اگر مراقب نباشید. بنابراین، مهم است که آن را به یک کارشناس حرفه ای بسپارید، مگر اینکه خودتان حرفه ای باشید.