۷ دلیل لرزش خودرو به هنگام ترمز کردن

1400/7/19
۷ دلیل لرزش خودرو به هنگام ترمز کردن

ایمنی همیشه در فرهنگ لغت همه رانندگان حرف اول را می زند. هنگام لرزش خودرو در زمان ترمز به مهارت های رانندگی خود اعتماد می کنید و احساس آرامش میکنید؟ البته که نه! در چنین شرایطی کف دست ها عرق می کند و احساس ناراحتی و ناامنی می کنیم. آشنا به نظر می رسد؟

اگر می خواهید از تصادف رانندگی و خراب شدن ماشین خود در جاده های دور افتاده اجتناب کنید، باید هفت دلیل برای این مشکل خاص را که در زیر ذکر کردیم، بررسی کنید. هنگامی که هر یک از آنها رخ می دهد ، همیشه ایده خوبی است که با مکانیک خود صحبت کنید تا متوجه شوید که چه چیزی اشتباه است. تشخیص دلیل اصلی برای کسانی که در جایگاه یک مکانیک ماهر نیستند ممکن است غیرممکن به نظر برسد. نگران نباشید ، تیم همراه لنت در اینجا به شما کمک می کند. بیایید مشکل را بهتر درک و آن را درست کنیم.

ناهمواری لاستیک ها

اگر هنگام رانندگی با سرعت 80 – 95 اتومبیل شما می لرزد ، اما لرزش با سرعت بیشتر متوقف می شود ، باید لاستیک های خود را بررسی کنید. هنگامی که آنها از تعادل خارج شده اند، احتمال زیادی وجود دارد که هنگام رانندگی اختلال ایجاد شود. خوشبختانه این مسئله بزرگی نیست و شما فقط باید به محض کشف این مشکل لاستیک های خود را به طور مناسب بالانس کنید.

به خاطر داشته باشید که لاستیک های فرسوده می توانند باعث عدم تعادل و در نتیجه لرزش هنگام رانندگی و ترمز شوند. علاوه بر این ، در برخی از اتومبیل ها ، فرسوده شدن لاستیک ها ممکن است به طور نامساوی بین لاستیک های خودرو اتفاق بیفتد. بنابراین ، باید آنها را جایگزین کنید.

کاسه چرخ های خارج از دور

کاسه چرخ

در صورت ترمز گرفتن و احساس لرزش ، به ویژه در سرعت های بالا ، این مشکل را می توان به کاسه چرخ ها نسبت داد که به عنوان کاسه چرخ های “خارج از دور” معروف می‌باشند. هنگامی که این اتفاق می افتد، هنگام لمس فرمان لرزش را احساس می کنید. سعی کنید نزدیکترین متخصص سیستم ترمز را پیدا کنید تا در مواقع ضروری به شما کمک کند.

به خاطر داشته باشید که تاب داشتن کاسه چرخ ها در نتیجه سایش و در طول زمان ظاهر می شوند. از آنجایی که کاسه چرخ ها در طول ترمز بسیار گرم می شوند و امکان تغییر شکل آنها وجود دارد ، باید گاهی اوقات آنها را تعویض کنید. همچنین گاهی اوقات، یک مکانیک ممکن است پس از سرویس ماشین شما ، کاسه چرخ ها را به طور ناهموار محکم کند. بنابراین، این یکی از اولین مواردی است که باید هنگام لرزش خودرو در زمان ترمزگیری بررسی شود.

کالیپرها

در برخی موارد می توانید ارتعاش فرمان خود را کامل حس کنید، بخصوص وقتی که سرعت را اضافه می کنید، بیشتر شدن میزان لرزش را مشاهده میکنید. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا علت مشکل کالیپر ها میباشند یا خیر. من یک راز کوچک برای شما فاش می کنم. وقتی در هنگام رانندگی بوی سوختن را احساس می کنید، احتمالاً ماشین شما با این قطعه خودرو مشکل دارد. برای جلوگیری از مشکلات، مراقب باشید که پس از ۱۳۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی مشکل چسبندگی کالیپرها را بررسی کنید.

مشکلات سیستم تعلیق

سیستم تعلیق

سیستم ترمز قسمت ساده ای از خودرو شما نیست. در واقع ، قطعات زیادی در این سیستم وجود دارد که هنگام ترمزگیری و عملکرد نامناسب باعث لرزش می شود. اگر هنگام استفاده از سیستم تعلیق احساس می کنید خودرو لرزش دارد، در یک یا چند مورد از این قطعات مشکل دارید.

محورها

محورهای خم یا قوسی متصل به فرمان ممکن است باعث ایجاد لرزش هنگام ترمز شود. با گذشت زمان، آنها به دلیل جاده های ناهموار، رانندگی زیاد و تصادفات شکل کامل خود را از دست می دهند. سر و صدایی که می توانید تجربه کنید نوعی کلیک هنگام چرخش یا ترمز در زمان چرخش است. اغلب این صداهای اندک با لرزش همراه می شوند.

لنت های ترمز تخت

نمونه ای از لنت ترمز تمام شده

هنگام ترمز، لنت های ماشین شما فشار و گرما را تجربه می کنند. پس از مدتی، به دلیل ساییدگی های لنت ها، شما باید لنت های ترمز قدیمی را با لنت های مشابه و جدید تعویض کنید. در غیر این صورت ، صدایی بلند را می شنوید و احساس لرزش ناراحت کننده خواهید داشت. اگر لنت ها 1/4 اندازه معمولی خود هستند، زمان تعویض فرا رسیده است. بررسی و تعویض منظم لنت ها از لرزش زیاد جلوگیری می کند.

مشکلات موتور

موتور خودرو می تواند باعث لرزش شود. معمولاً ممکن است با شمع و فیلترهای هوای موتور مشکل داشته باشید. سعی کنید هر دو مورد را به طور منظم بررسی و تغییر دهید زیرا نمی توانند برای همیشه دوام بیاورند. به طور متوسط ​​، شمع ها می توانند 130.000 – 160.000 کیلومتر دوام بیاورند. اگر می خواهید موتور شما بی عیب و نقص کار کند، همیشه مراقب دستورالعمل های دفترچه راهنمای سازنده باشید.

نتیجه

دلیل لرزش خودرو هنگام ترمزگیری هرچه باشد ، باید علت را بررسی کرده و با آن برخورد کنید. ایمنی شما و عزیزان شما در خطر است و شما باید از بروز هرگونه خطر احتمالی جلوگیری کنید. از نکاتی که در اینجا توضیح داده ایم استفاده کنید و با خیال راحت و بدون هیچ گونه نگرانی رانندگی کنید.